Wednesday, January 31, 2018

Lite figurmålning


En annan typ av nördinlägg kommer här men detta är vad jag ägnade förra helgen åt: figurmålning! Jag fick sällskapsspelet Pandemic Cthuhlu i julklapp (rekommenderas varmt) och som den pyssliga person jag är kunde jag förstås inte låta figurerna vara omålade. En kompis till mig spelar warhammer så jag åkte hem till henne för att måla dem. Och det var så kul! 

 Hade först tänkt låta denna massa av kultanhängare vara omålade men det var så kul att måla så de fick en släng färg de med.  

Innan jag målade dem googlade jag massa bilder för att se hur andra målat så drar mitt strå till stacken med att lägga ut bilder jag med nu. 

Glömde ta en förebild men lånade denna bild från internet för att visa hur de såg ut före. Mycket roligare att spela med figurerna nu! 

1 comment:

Helga said...

Vilket lyft! Jag har för skakiga händer för sånt småttigt men det verkar roligt 😊