Sunday, December 10, 2017

Den falska fleecejackan

Tidigt i höstas började Astrid prata om att hon ville ha en fleecejacka "som mina kompisar på förskolan har". Eeeeh NEJ säger den här mamman, här kommer inget hemskt fleece in! Så jag började fundera på vad vi skulle ha för alternativ till fleecejacka. Jag frågade min ylleälskande kompis Katarina hur hon gjort till sina barn och då visade det sig att hon hade en prototyp till tröja/jacka i ullfrotté som Astrid kunde få! Rosa också, Astrids bästa färg just nu (som så många fyråaringar älskar hon förstås rosa). 

Katarina syr yllekläder under namnet Hagenhuset och även om jag tyvärr inte tror att hon kommer sälja just den här typen av jacka så har hon mycket annat fint i sin butik. Jag är ej sponsrad mer än att jag fått den jackan, men om ni gillar ull så tycker jag verkligen att ni ska kolla in vad hon säljer!

Den här "fleecejackan" som den benämns hos oss har verkligen blivit ett av höstens mest använda plagg och lär användas rejält under vintern också. Astrid är glad och jag också!

No comments: