Wednesday, September 7, 2016

Stickning på armen

Den här typen av stickväska har blivit en av mina absoluta favoriter och jag har sytt flera stycken. Just den här varianten har jag gjort mönstret till själv, efter att ha modifierat flera andra mönster för att bättre passa mina önskemål (tex Crochet on the go bag). Jag har lite planer på att sy upp fler och sälja, kollade läget lite på instagram och det var många som verkade intresserade. Ska räkna på pris och så bara.

Just den här väskan är sydd i fintyg från samarbetet mellan Rifle Paper co och Cotton & Steel. Jag har alltid gillat Rifle papers pappersgrejer och i tygvariant är det precis lika ljuvligt! Jag köpte från Miss Matatabi när jag ändå beställde därifrån, men vet att de finns på flera ställen. 

Jag gillar när stickväskor har en ficka på insidan för tex mönsterpapper, flätsticka eller andra saker som behövs. Och så sydde jag fast ett centimeter-band från Magasin Duett, perfekt för mig som aldrig har koll på mina måttband (trots att jag har hur många som helst hittar jag dom aldrig när jag behöver dom).

Nu ska jag sy fler så hojtar jag när jag lägger upp dem i min Etsy-affär!

2 comments:

anneliten said...

Hojta! Jag vill köpa. Och du - ta ordentligt betalt nu! Jag som egenföretagande, lite lagom feministisk, kvinna har tagit det lite som min uppgift att försöka boosta andra kvinnor att våga värdera sitt arbete lite högre än vad de oftast gör :-)

Unknown said...

Jag är också intresserad!
Den ständiga-jakten-på-smidiga-lösningar-radarn blippar högt och ettrigt när jag läser om den här väskan!
Är också beredd att betala.