Thursday, July 21, 2016

Snabba sommarshorts för soliga dagar

Om sysuget är stort men tiden knapp, kanske pga ett barn i din närhet, kan jag verkligen rekommendera de här shortsen. Mönstret heter Sunny Day shorts och är ett gratismönster från Oliver+S. Här finns en hel sew-a-long till med bra bildbeskrivningar, perfekt om du är ny på sömnad. 

Till Astrid sydde jag storlek 4år och anpassade sen resåren så att de passar hennes midja och de sitter jättebra. Jag la till fickor också, här finns en guide på hur det kan gå till (jag använde dock inte den guiden så jag vet inte hur bra den är), men om en vill sy riktigt snabba shorts så går det ju att sy utan fickor också.

Såhär ser de ut utan barn i. Jag sydde i ett skönt double gauze tyg som jag fått över från en klänning, och jag önskar att jag hade tyg till ett par likadana shorts till mig själv. Jag gjorde ett litet uppvik längst ner som jag sen sydde fast, det ser inte superfint ut på nära håll men att sy ner uppviket förhindrar mängder med sand att lägga sig där och sen förflyttas till sängen (aaargh, alltså mängden ofrivillig peeling som sand i sängen ger) och då går praktiskt före snyggt. 

1 comment:

Helga said...

Haha åh finns få saker som är så hemska som sand i sängen!