Tuesday, December 29, 2015

Indigoväskan


Den här väskan är jag riktigt stolt över. Linnetyget har jag färgat med indigo (det var grått från början), sen har jag stämpeltryckt trianglar på och till sist sytt en väska. Och en väska jag är nöj med!

Formen och storleken är inspirerad av Bookhous väskor (finns på Etsy) men jag har lagt till en innerficka eftersom det är något alla väskor bör ha. Glömde ta kort på den, men innerfickans tyg är shiborivikt innan indiofärgningen. Läderremmen (vegetabiliskt garvad!) är fastsatt med skruvnitar på sidorna.

Nöjd och stolt! Och tror att den här väskan kommer bli flitigt använd.

7 comments:

Agata said...

Oj, vilken fin! Jag testade textiltryck en gång i våras när jag var föräldraledig och fick mersmak! http://agata99.blogspot.se/2015/04/dagens-tygpyssel.html
Din väska gav mig ännu mer inspiration!

Helga said...

Vilken proffsväska!

Virresstickning said...

Så snygg!

med nål och tråd said...

Jättefin!

Linnéa said...

Snygg väska :)

Karin Åberg said...

Ursnygg! Förstår att du är nöjd.

Unknown said...

Hej!
Har just hittat din blogg och den är underbar :). Jag spinner, färgar, stickar, virkar och broderar. Syr gör jag dock inte ännu och jag fick ett extremt habegär när jag såg denna väska (har tyvärr lite av ett väskberoende). Har kollat in din etsy och ser att du säljer väskor där. Du säljer inte denna typ av väska med?
Mvh Elin