Thursday, June 25, 2015

Southport dress




Den här sommaren kommer ju aldrig riktigt, men i tio snabba minuter gick jag barfota på ängen och fejkade sommar :P

Klänningen är en slags wearable-toille, alltså ett test av en klänning för att se om mönstret passade mig i ett tyg jag inte bryr mig jättemycket om (köpt för kanske tio år sen på Skroten). Det är verlkigen inte fotogeniskt för varenda liten skrynkla syns, men i verkligheten är jag rätt nöjd med klänningen faktiskt.

Mönstret heter Southport dress och jag har inte gjort några direkta ändringar, höjde axlarna lite eftersom jag är kort och alla urringningar annars blir lite för stora för vad jag är bekväm med. Och kortade såklart av den längst ner. Den största ändringen är väl att jag satte slitsen mitt bak istället för mitt fram,  bak och framstyckena såg likadana ut så det var bara att byta plats på dom.

3 comments:

Dödergök said...

Å den var fin!

Lisa said...

Jättesnygg!!
Jag blir så sugen på att sy en klänning själv. Du gör så fina saker!
Ha det gott!

Manduzana stickar said...

Men vilken vansinnigt snygg klänning!