Saturday, May 2, 2015

Oxford cap

Jag sydde en keps till Astrid och försökte muta med en glasögontrasa (hon älskar såna av någon anledning) för att hon skulle ha den på sig. 

 I kanske fem sekunder var den kvar

Sen var den av!

Jag får göra som jag brukar, låta plagget ligga framme i en vecka eller två, prova lite då och då utan tvång och sen ibland accepterar hon plagget. I kanske 30% av fallen vill säga. 

Mönstret till mössan är Oxford Cap från Peek-a-boo patterns och går att köpa som pdf här. Jag gillar det, tydliga instruktioner så att även en synovis som jag själv förstår. 
Tyger är ett gammalt örngott som jag köpt på loppis för kanske tio år sen och som agerat stickpåse i rätt många år. Nu blev det en hatt istället! 

3 comments:

krakel said...

Fin keps på fint barn. Jag sydde 2 såna till mitt barnbarn, inspirerad av dig.

Clara said...

Vad roligt att höra! Och visst är de roliga att sy, jag vill sy många fler :)

Svarta Malin said...

Fin hatt och härlig unge! Hoppas hatten blir en av Astrids favoriter!
Hattar är bra mot solen.