Saturday, August 9, 2014

Loppisarna i Småland levererar!

Loppisarna i Småland levererar! När de väl är öppna vill säga, har fått lära oss den hårda vägen att här öppnar loppisar kl 12 tidigast. I Göteborg är det alltid tio som gäller, så vi fick hänga lite på min barndoms badplats idag.

Är särskilt nöjd över jordgloben (75kr! Med Sovjet och Öst/Väst-Tyskland! I Göteborg hade den kostar upp emot 4-500kr), redahyllan där jag tänker förvara knappar, den fina fikakorgen och kardorna. Den orangea backen stod i huset, så den är inte ett loppisfynd från i år utan från en tidigare sommar (prislappen på 25kr skvallrar dock om att en var ett fynd när den köptes). Kaffeburken är superfin med en liten porslinsknopp längst upp. Ok jag inser visst att jag är extra nöjd över alla grejerna, men så har jag blivit bra mycket mer kräsen på loppisar nuförtiden.

7 comments:

Mamma Mia said...

Härligt att få se vad man kan hitta i "mörkaste" småland. Blir inspirerad!

Agneta said...

Härligt med fynd. Vi har också en gammal jordglob (som även lampan fungerar i) som vi köpte på Röda Korset för flera år sedan billigt. Tror vi gav 50 kronor för den.Inte visste jag att de är så dyra i Göteborg.

Tyg och otyg said...

Många fina fynd där! Jag har också en äldre jordglob, från 50-talet tror jag. Fast jag skulle nog behöva en mer uppdaterad, när jag lärde mig geografi i skolan fanns ju fortfarande Sovjetunionen, Jugoslavien och så, så jag är bedrövlig på alla Europas nyare länder...

Lillbatting said...

Jag fick min jordglob gratis på tippen. "Ska du verkligen slänga den där?" hörde jag mig flämta fram samtidigt som en okänd man höjde armen mot elektronik-containern. Sjukt nöjd, har alltid velat ha en jordglob.

KatLinn said...

Vilka fina fynd! Men så är du ju loppisproffs också, jag hade säkert missat allt detta om jag så haft det mitt framför mig...

Elisabet :) said...

För att kunna göra de där riktiga fynden behöver en nog åka bort från storstaden. Tyvärr är inte min familj lika intresserad som jag av loppisar, så det blir inte så många sådana besök. Och tur är väl det kanske - det blir ju så fullt hemmavid!

Hedvig said...

Alltså, hur hittar ni till alla loppisar?! :)