Sunday, February 23, 2014

Riga mössa och vantar






Sådär, äntligen har jag uppdaterat Riga vantarna och också lagt till ett mönster för en mössa i samma stil. De finns att köpa i min Ravelry-store som enskilda mönster (vantarna hittas här och mössan här) eller som e-book då de går att köpa tillsammans vilket blir lite billigare. 

De finns både på svenska och engelska, men de kommer inte att finnas på min hemsida. Jag har funderat lite och bestämt mig för att bara sälja mina mönster via Ravelry. Det är smidigt på så många vis, dels slipper jag jobbet med att se till att hemsidan är uppdaterad (varken jag eller Andreas hinner med det nu) och så är det så mycket lättare att skicka ut errata/uppdateringar på mönstret. Som nu tex, jag har ingen aning om hur jag ska lösa problemet med att skicka den uppdaterade versionen av vantarna till er som köpt det tidigare via min hemsida. Ni som vill ha det får maila mig och så får jag lita på att ni är ärliga helt enkelt! 

5 comments:

Anna Martina said...

Så fint, härligt med den röda sjalen till!

Blenda said...

Så himla fint, och den röda sjalen till gör att det blir balans! Ha det gott! /Blenda

Svarta Malin said...
This comment has been removed by the author.
Svarta Malin said...

Ja dessa vantar och mössa är jättefina - och den röda sjalen!
Alltid fina bilder på dig och dina alster i din blogg också!!

Manduzana stickar said...

Åh, den där mössan är så snygg! Mönstret åker i kön direkt!