Wednesday, February 19, 2014

Gråvitgul

Jag började på en ny kofta i garnet från Anna och den är så rolig att sticka på! Flerfärgsstickning med korta flotteringar på baksidan är verkligen min favoritstickning.

Dock upptäckte jag igår kväll att den är alldeles för stor. Provlappens masktäthet stämde inte med koftans verkliga. Jag stickar hårdare när saker är mindre blev lärdomen, och provlappen var ju liten men koftan mycket större (jag stickar runt och ska klippa upp sen). Så nu blir det upprepning och på´t igen, känns lite motigt måste jag säga...

9 comments:

Svarta Malin said...

Vilka härliga färger!!
På´t igen för den vill bli bra!

Maria said...

Den blir fantastisk!! Gjorde du provlappen runt också? Jag har jättestor skillnad mellan att sticka runt och fram och tillbaka.

Clara said...

Tack!

Maria: ja jag gjorde provlappen runt, men det blev ändå annorlunda. Men 36m runt och nästan 300m runt blir lite olika stickfasthet märkte jag :).

by Caloweena said...

Gråvitgul, bästa färgkombon! Supersnyggt!

med nål och tråd said...

Fy tusan vad fint! Jag skulle totalt deppa ihop om jag vore tvungen att börja om.

strikkeren said...

Sikke flotte farver! Den skal nok blive pæn.
Venlig hilsen Kay
strikkeren.blogspot.dk

Cloudberry said...

For en herlig fargekombinasjon!
Blir nok en flott kofte - gleder meg til å se den ferdig.

knitbyme said...

Skönt att se att vi har samma problem med masktätheten vid sån här stickning. Dessutom stickar jag hårdare om jag stickar slätstickning än bara rätstickning runt runt. Lycka till!

anit46 said...

Jättefint mönster! Har du designat det själf eller fionns det att ladda ner/köpa någonstans? Letar efter något i den stilen...