Sunday, November 17, 2013

Regnbågsmössor


För ett tag sen fick jag se PetraOs fina regnbågsmössa och kände genast att jag ville sticka en likadan. Det var ett snabbt och roligt projekt, så roligt att det direkt blev en mössa även till Astrid! Så nu har vi matchande regnbågsmössor :).

Min mössa är gjord efter det här mönstret, Astrids mössa är freestylad fram allteftersom. Det är så mycket lättare att sticka barngrejer när en har en modell att prova på! Båda mössorna är stickade i Peruvian highland wool från Magasin Duett, som jag helt klart tror är ett framtida favoritgarn. Lite strävt men inte stickigt, precis så som jag gillar när garner är!

5 comments:

Helga said...

Åh vad fint!

PetraO said...

Åh vad ni är fina i era mössor - nu måste jag göra kit! Kram

Tina said...

En blir så glad av (regnbågs-)färgerna. fint :)

maria/lilla07an said...

Såå fint. Jag har precis stiftat bekantskap med peruvian highland wool och jag planerar redan fler projekt i det. Superhärligt garn :)

Manduzana stickar said...

Så himla fina ni är i era matchande regnbågsmössor!