Monday, October 7, 2013

Tidiga mornar

När Astrid vaknar klockan fem blir morgonpromenaden tidig. Vi går genom villakvarteren där folk börjat ta sig iväg till sina jobb. 

Ofta går vi runt Slättadamm. Det är något särskilt med att gå runt vatten. 

Numera gillar Astrid sin vagn vilket är oerhört skönt. Hon sitter och ser sig omkring och efter ett litet tag brukar hon somna. 

Det är något särskilt med morgonpromenader. Jag har alltid gillat dem. Även om jag är så trött att jag gråter när Astrid vill gå upp klockan fem (efter att ha vaknar varje/varannan timme hela natten) och sen svär mig igenom morgonbestyren så är det så härligt att komma ut. Luften är så frisk och klar, och nu när det börjar bli kallare är vi nästan ensamma runt sjön.

7 comments:

miastick said...

Åh vad gullig hon är! <3

Linn said...

Sikken sötis!
Jag köpte din bok på nätet förra veckan och borde ha den snart. Ska bli spännande! Äntligen ska jag våga mig på vantar! :)
Har följt din blogg i några år och gillar den verkligen. Jättemysig!
För nåt år sen skrev du nåt om att du hade ADHD...
Nu har även jag fått diagnosen (i somras och jag har mycket åt ADD-hållet men även det där ADHD att pilla med händerna. Är aldrig stilla med händerna).Nu tänkte jag höra om jag kan få fråga lite..
Jag är väldigt impulsiv och har märkt att det påverkar min relation med min pojkvän väldigt mycket. Sen jag fick diagnosen så har vi börjat bråka mer. Om att jag inte kommer igång med saker, inte färdigställer saker jag påbörjat och att jag är så oorganiserad. Jag har tusen idéer men svårt att starta upp dem. Nu har vi flyttat och det är renoveringar och så. Vilket är så sjukt jobbigt. Jag blir så rörig, jag vet inte var jag ska börja. Ser inte skogen för alla träd du vet.
Kan du ge några tips på hur du underlättar vardagen? Typ städning, undanplockning (har så mycket grejer som ligger överallt).
Hur du hanterar er relation så att det funkar. Och hur du orkar med ett barn. Jag är rädd att jag aldrig ska orka eller våga skaffa några...
Jag får inte äta medicinen tyvärr av olika anledningar så jag får bråttas med det på egen hand.
Tack för en fin blogg och hoppas Astrid snart sover lite mer på nätterna ;)

Anonymous said...

Fina bilder! Hoppas du snart får sova mer på nätterna

Sjömans-Elin said...

Morgonprommisar är bäst. Och de blir ännu bättre om man orkar springa på dem :) Fast numera går jag inte gärna upp fyra på morgonen om jag kan undvika. Har gjort mina tidiga mornar för ett tag framöver...

Clara said...

Linn - maila mig på clara@clarafalk.se så kan vi prata mera! Jag är lite långsam på att svara ibland pga bäbis men pratar gärna om mina erfarenheter av adhd. Har haft min diagnos i ungefär fem år och har iaf hunnit få lite strategier för att klara vardagen bättre.

Clara said...

Elin - ja springa på morgonen är också härligt! Fast jag föredrar nog promenader, allra helst med trevligt sällskap :)

Linn said...

Tack Clara! Då tar jag dig på orden. :) Tack för en fin blogg!