Monday, July 29, 2013

Wollmeise

Vanligtvis när folk får hem papperspåsar från Tyskland brukar de ha ett rätt starkt och flytande innehåll. Men för mig som knappt dricker nån alkohol hade den här påsen ett mycket mycket bättre innehåll! 

Garn såklart! Jag har varit nyfiken på garn från Wollmeise ett tag men det är ju lite klurigt att få tag på. Varje fredag vid en viss tid (tror det är kl 8 och kl 16) "släpps" garnerna i deras webshop, och säljs slut på ett litet kick.

Katarina som har bloggen StickPrick är Wollmeise-fantast med en stash som verkar gudomlig, och förra veckan åkte hon ner till den fysiska Wollmeisebutiken i Tyskland. Och jag fick beställa några härvor! 2 härvor Merino DK i Grünfink, och två Pure i Safran respektive Neptun medium. Härvorna är underbara, ser fram emot att sätta stickorna i dem! Jag gillar också att de är väl tilltagna, de gröna ska enligt etiketten väga 200g men väger 217 och 219 och den gula och den blå väger 165 istället för 150. Sånt ger en trevlig känsla!

6 comments:

olaug said...

NYDELIGE farger :)

Sylvia said...

Flotte farger du har fått tak i. E var veldig DEG?
Jeg har nettopp strikket en topp med wollmeise, sammen med et annet garn. Deter et veldig drøyt garn. Har også strikket to sjal tidligere, av wollmeise, som jeg har vært så heldig å få i gave, alle sammen.
Lykke til med strikkingen.

Sjömans-Elin said...

Ha ha, jag såg påsen och tänkte "vafasen, det ser ju ut som en katt!".

Tur att det inte var det :P

marremorr said...

Åh, vilka härliga färger! Ska bli spännande att se vad du ska sticka av dem, och hur du tycker att de är att sticka i.=0)

KatLinn said...

Hoppas du snart sätter stickorna i garnet, för det är så trevligt att sticka med. Nyfiken på vad det ska bli!
Jag vågade knappt röra min första härva för jag trodde det skulle vara så svårt att få tag på mera, först när jag började shoppa mer såg jag att det ju var superenkelt.

Manduzana stickar said...

Åh, vad lyxigt! Jag har också varit nyfiken på Wollmeise länge men har liksom inte kommit till skott och jagat ner något.