Monday, July 22, 2013

Helg på havet

Vilken helg vi haft! Vi har varit i Fjällbacka där min kompis Josefine är uppväxt och där hon och hennes man (som inte hamnade på en enda bild, sorry Anders!) nu har sin båt. Båten är förresten namne med Astrid, som heter Inga i andranamn efter sin farmorsmor. 

Så jäkla gött att vara på havet!

Legat på klippor och solat

Och badat! Även jag som blivit badkruka på äldre dar tyckte att det var skönt i vattnet


Astrid ville endast sova såhär, så Andreas har fått träna sina armar.

Josefines pappa har ett båtvarv i Fjällbacka, så hon är mer eller mindre uppväxt på havet.

På Söndagen vaknade vi alla uttorkade efter all sol och med sönderbrända axlar så vi valde att stanna på land och promenera i Fjällbacka. Galet gullig stad! Jag fick känslan av att vi egentligen befann oss i en kuliss, typ Astrid Lindgrens värld. För gulligt för att vara på riktigt. Och så berget mitt i staden, mäktigt.

Jag älskar Ronja Rövardotter, så ett besök i Vargklämman (Kungsklyftan i verkligheten) var ju obligatoriskt.

Vi gick också till en välsorterad antikaffär som sålde fina emaljerade grejer. Jag köpte en av de blåa kakformarna. Sen intog vi glass, korv, kaffe och jordgubbar i den ordningen och så åkte vi tillbaka till Göteborg. En perfekt helg!

4 comments:

sjusoverskan said...

Oj, vilken underbar helg ni haft! Lite avis kan jag bli!
Kram Inger

Clara said...

Inger: Ja, jag blir typ avundsjuk på mig själv! Men vi behövde verkligen det här just nu, ger energiboost att klara bäbislivet.

Manduzana stickar said...

Gud, vad underbart det låter! Mina föräldrar har haft motorbåt ända sedan jag var liten och nu när jag flyttat 25 mil bort från dom så saknar jag verkligen att vara ute på sjön. Det är en sån härlig känsla!

Amelia said...

This is cool!