Monday, May 27, 2013

Arbetshelg (och fikahelg) i kolonin

Lördag och söndag har vi tillbringat i min mammas kolonistuga. Man sover alltid så gott här. 

Vi har stora planer för trädgården som ska bli mer barnvänlig och lättskött, så till största delen har vi jobbat. Eller jag har jobbat så gott det nu går med bäbis som vill amma hela tiden. Det var i alla fall skönt att ta i med kroppen, jag behöver det! Särskilt som jag verkligen avskyr att träna på gym, det här är mer min grej. 

Vi har såklart fikat också, massor med rabarberpaj!

Astrid hos sin mormor. Men hon är lite gnällig igen nu Astrid och verkar helst vilja vara hos mig. 

Och igår var det ju också mors dag, mitt livs första som mamma. Min fina Andreas tyckte att jag behövde extra uppmuntring, så jag fick det här superfina tyget som jag gått och tittat på i flera år men inte kostat på mig. Nu går jag och klappar på det och planerar vad det ska bli för nåt av det!

2 comments:

Jo said...

Åh, vad idylliskt det ser ut! Jag är så himla förtjust i de där små kolonistugorna. Om vi inte hade haft hus-huset eller rucklet så hade jag jättegärna haft en kolonistuga. Utöver att det verkar vara ett kompakt och trevligt sätt att odla på, så verkar det alltid vara så mysig stämning i områdena!

Jag längtar efter att få ta tag i trädgårdsarbetet och verkligen få röja, men det får bli senare när (om) foglossning och annat skoj släpper. För jag är som du, hellre ett riktigt trädgårdspass än ett gympass!

Anna Martina said...

Vilken myshelg! Den som ändå hade en kolonilott :) Tur att jag får min dos av trädgårdsarbete på jobbet ändå!