Sunday, January 13, 2013

Trikåkorgar

De här korgarna blev faktiskt klara förra våren, alltså nästan ett år sedan, men jag kan inte minnas att jag bloggat om dem? Jag kom att tänka på dem nu när vi tapetserat om och gjort om lite i arbetsrummet och jag ställde tillbaka dem i hyllan. Ska blogga mer om det när allt är på plats!

Tyvärr har jag glömt nästan allt om dem, storlek på virknål och antal varv och maskor och sånt, men de är ju lätta att göra på frihand. Garnet är Hooked zpagetti, och om jag minns rätt görs det av rester från bomullsindustrin och det är ju bra! Inköpt på Tummelisa för ca ett år sedan, men jag tror att de fortfarande har det i sitt sortiment. Jag gillar dem, och de fungerar utmärkt som garnförvaring!

7 comments:

Ida said...

Jag har precis knåpat ihop ett par liknande av gamla tygrester. En stor till lillens leksaker och en lite mindre till mig själv. Himla bra pyssel och bra återvinning! Har heller inte hunnit blogga om mina än.

maria carlander said...

Fint! Gillar verkligen sådana korgar -och jag älskar tapeten som skymtar på väggen!

Futu said...

Jag gjorde också en korg för ett tag sedan, du kan läsa om det här :
http://www.friskapande.blogspot.se/2013/01/fler-julklappar.html
Jag rev remsor av gamla lakan och en gardin.
Härliga färger dina har!

Sjömans-Elin said...

Jag har varit sugen på en sån där korg rätt länge, men får aldrig tummen ur. Kanske för att jag går steget för långt och vill använda mina gamla tights och nattlinnen som garn. Då måste de klippas också. Massa jobb. Varför är man så överambitiös? (Kanske för att man tycker det är slöseri att slänga hyfsat bra tyg? :P)

Manduzana stickar said...

Min systerdotter har också sådana korgar till sina garnnystan, det verkar himla smidigt. Och snygga är dom också!

Dödergök said...

Jättefin bild, vädigt hemtrevlig på något sätt.

Ananas said...

Supersnygga, och tapeten ser fin ut den med :)