Thursday, December 27, 2012

Julen genom instagram

Nu är vi hemma från Norrköping! Juldagarna har varit väldigt lugna, med massor av mat, massor med släktingar (inte mina dock), film och sällskapsspel. 

På fredagen innan jul åkte vi till gamla stan i Linköping. Där var så himla fint! Eftersom att de flesta andra jobbade var vi nästan ensamma där, och stora fina snöflingor dalade sakta ner. 

Allt var supergulligt. Som den här lilla knyppelboden. 

En dag vill jag ha ett växthus. 

Sen blev det julafton

Jag gillar traditionen med att lotta vem en ska köpa paket till. I år skulle varje person köpa till två personer och fick alltså från två personer, mycket lagom mängd julklappar. Julklappsspelet är jag inte så förtjust i, jag tycker att det mest blir meningslösa grejer som ingen egentligen vill ha, det är roligare att tänka ut passande klappar till en viss person. 

En av mina julklappar! Kaffet smakar mycket gott i den. 

Nu är vi hemma, och jag måste säga att det bästa med att åka bort är att komma hem. Jag älskar att vara hemma! 

4 comments:

eddy said...

å vad härligt du ser ut att ha det! avis som jobbat hela julen. jajjemen, världens bästa julklapp! ska lägga upp om en inledning på det nya året hade jag tänkt. kram!

Ananas said...

Härliga bilder :)

krakel said...

Javisst är gamla Linköping fint. Bor precis utanför stan så jag kan ju åka dit när jag vill= att det inte blir så ofta i alla fall. Vi lottade också det där med julklappar i år. Perfekt!

metamorphosis said...

Låter härligt med er jul, illamåendet till trots.

Det där upplägget med julklappsbytandet gillade jag - det tror jag att jag ska låna!

God fortsättning och gott nytt år!