Monday, May 21, 2012

Lampan


Helt riktigt, det var en lampskärm jag modellade i förra inlägget! Den gör sig bättre på lampan än på mig tror jag. Jag har stickat med fyrdubbelt plädgarn från Tummelisa och stickor 7mm, mönstret är mitt eget. Det är lite svårt att sticka efter något annat mönster än sitt eget när det gäller lampor, alla ser ju liksom olika ut...

Såhär mysigt blev det! Den blev egentligen lite liten, men efter en hårdhänt blockning så syns det inga spår av det :)

För brandsäkerhetens skull så lät jag orignalskärmen sitta kvar på, den är i cremefärgat tyg och syns inte igenom. 

15 comments:

Anna said...

nFiint!

Chaos by said...

Finfint!

Ostickat said...

Så fint!! Riktigt charmigt, passar ordentligt. Bra hos en riktig stickerska :-)

emma said...

wow, va fint flätorna lyser

Anonymous said...

Så läcker den är !!!
Monica Trelleborg

Olivia said...

Läckert! Får lägga det till projektlistan och ge mig ut för att hitta gamla lampskärmsskelett.

Sebastian said...

SNYGGT! satt precis och undrade över brandfarligheten, men det var ju ett smart sätt att lösa det :)

krakel said...

Blev ju jättefint!

Saras pyssel said...

Snyggt!!

Jessica said...

Så otroligt tjusigt! Vill genast göra något liknande känner jag. Eftersom ull brinner så dåligt borde den ju helt klart vara brandsäker, speciellt med originalskärmen kvar.

Anna - stickande trädgårdsmästare said...

SNYGGT! Verkligen läckert både på släckt och tänd lampa!

Anonymous said...

så coolt och fint. Lucretia

Unknown said...

Jag gillar verkligen lampskärmen. Hittade till din blogg när jag sökte på "stickade lampskärmar". Får jag låna din bild i min blogg, ang ett litet lampskärmsprojekt, och länka till Clara Stickar?

Clara said...

Monica: Självklart, det blir jag bara glad och smickrad av!

Unknown said...

Hej igen! Tack för att jag fick låna bilden och tack för inspirationen. Nu är mitt lilla lampprojekt klart och det blev riktigt bra:)Om du vill livsrummen.blogspot.se