Tuesday, March 13, 2012

Fortfarande stora stickor

Jag stickar fortfarande på stora stickor, denna gång i rivna remsor.

Nu är det officiellt vår, för nu börjar mina pelargoner blomma! Jag har ingenstans att förvara dem som jag hört att en ska på vintern, dvs ljust men svalt, så jag har testat att låta dem stå kvar i fönstret och bara vattna lite mindre. Inte har jag klippt ner dem heller (av estetiska skäl) men det verkar ha gått bra det också!

Kan också berätta att Andreas mår mycket bättre! Eller ja nu är han jätteförkyld, men hjärtat mår finfint och inflammationen i bröstbrosket håller på att lägga sig.

8 comments:

krakel said...

Skönt att höra att läkare gör rätt också. Min dotter (23 år) har uppsökt läkare flera gånger pga konstig huvudvärk, domningar i fingrarna och visst synbortfall. Hemskickad med diagnosen migrän. Nu vet vi att hon hade en propp i huvudet. En månad på sjukhus. Blä! Men i alla fall på bättringsvägen.

ARGA STICKAREN said...

Vad skönt att han mår bättre!

MinaStickor said...

Skönt att höra, och stickprojektet ser spännande ut!

Manduzana stickar said...

Vad skönt att han mår bättre! Och härligt att pelargonen börjat blomma :)

Anonymous said...

Så skönt att bli lite påmind om att det är dags att börja vänja sig vid att säga en!
Som ju inte ens är nyuppfunnet.
Fortsatt lycka till med brosket på'n! (fast han är ju en han).

teresa said...

Mina pelargoner bor där de bor, dvs i fönstren, året om o de mår oftast hur bra som helst. Alla har ju inte ett orangeri att placera sina växter i...

Ulrika said...

Mina pelargoner börjar också spira och små sticklingsskott börjar gro! Härlig tid på året det här! Kanske den bästa!?

Knittify said...

Vad spännade att sticka med tygremsor. Vad rekommenderar du att sticka för ngt med den typen av material? Blir det mkt "småtrådar" som sticker ut och faller av?