Friday, August 26, 2011

Naturhistoriska (känsliga läsare varnas)

I tisdags var jag ledig från skolan så jag mötte upp Sofia som bloggar på Sugarspinsister och gick till Naturhistoriska museet. Det bästa där tycker jag är inredningen! Det är fantastiskt att de sparat all träinredning och alla skyltar från förr.

Skojigt djur

Det äckligaste och samtidigt mest fascinerande är de här siamesiska tvillingarna som ligger i en glasburk. Jag minns dem med skräckblandad förtjusning från min barndom! (det är alltså den här bilden jag varnar lite för).

Sofias fina skor

7 comments:

kamilla said...

på min skola när jag gick högstadiet så hade vi foster från alla möjliga djur i burkar, det var läskigt, men samtidigt väldigt fascinerande.

Chris B said...

Jag kommer ihåg tvillingarna
i burk, på 60-talet,besök med
skolan.Jag kan känna hur stark
upplevelse det var då,tänk att
dom finns kvar!

Sofia said...

mitt ben tycker det är en stor ära att få vara med på bild!

Thepas said...

Yey! Jag och Theo var på Naturhistoriska förra helgen. Det var toppen både för 2-åring och 29-åring. Roligast var trappan som gick upp till snöleoparden (eller vad det nu var för säldjur). För tvååringen alltså.

nattugglan said...

ja verkligen lite läskigt.. tänk att de lägger sånt på "burk".. huvadå,,,,Fina skor..

Jessica said...

Fascinerande på det där lite äckliga sättet, jag ville egentligen inte se, men klickade ändå på siamesbilden för att se den uppförstorad. Nu ångrar jag mig lite, samtidigt som jag undrar vem den där Ewert som donerat var och hur han/hon tänkte.

Unknown said...

Väldigt sent, men är min släkt. Mer att läsa om han finns här:
http://gamlagoteborg.se/tag/christian-fredrik-ewert/