Saturday, June 11, 2011

Lyx-fönstershopping

Idag har jag och Andreas levt låtsats lyxliv! Promenerat omkring i Madrids finområde Salamanca, tittat på magra snygga människor i dyra outfits och fikat jättelänge.

Det började med att jag ville gå till COS som öppnade på Claudio Coello för några veckor sedan. Jag köpte en liten påse kläder, Andreas köpte en STOR påse kläder. Att gå runt med snygga påsar ökade känslan av att vi var jätterika, vilket var rätt kul.

Sen gick vi runt och tittade i massa andra fina affärer, men vi fönstershoppade bara resten av dagen.
Fin innergård. Här fanns det en dj som spelade skivor när folk shoppade. Alla här var uppklädda till tänderna, jag tror vi råkade gå in på nåt slags event som alla där kände till utom vi. Ibland är det skönt att alltid klassas som turist och kunna göra saker man annars inte vågat.

På den här lilla gatan/gränden som heter calle jorge juan fanns massa fina affärer, typ Isabel Marant och american vintage. Och en massa annat dyrt. I gränden bredvid låg det mysiga restauranger med murgröneklädda uteserveringar. Tips för den med stor plånbok!

Summering: Salamanca hade snyggare saker än jag trodde, och allt är faktiskt inte dyrt (även om det mesta är i mellan/högre prisklasserna). Även de stora kedjornas affärer känns mer påkostade och man får bra hjälp om man behöver det. Dessutom var det faktiskt väldigt skönt med breda trottoarer där man faktiskt kunde gå två i bredd!

2 comments:

Jo said...

Vad härligt det ser ut! :) Det verkar ha varit en toppendag!

Carina.Nina said...

Härliga bilder du tar!