Thursday, May 12, 2011

Bayerska muddar

Mina muddar är klara! Jag är nöjd, förutom att jag gjorde mycket bristfälliga anteckningar när jag stickade den första, så mudd nr 2 ser helt annorlunda ut än mudd nr 1. Ok, helt annorlunda är att ta i, de vänner jag frågat ser ingen skillnad men jag ser det. Det duger i alla fall inte att göra mönster av än, men jag har ett på gång. Måste bara sticka ett till par och få det att stämma den här gången.

Tumkil i vriden resår. Jag gillar verkligen att sticka en tumkil, det ger så mycket bättre passform.

Ser ni skillnaden? Ja, att flätorna är vridna åt olika håll är såklart meningen, däremot är det inte meningen att den ena muddens fläta är stickad över 7 varv och den andra 8.

Garn: Debbie bliss baby cashmerino. Jag gillar verkligen det här garnet! Hoppas bara att det håller för användning och inte nopprar sig och så.
Stickor: 3mm
Mönster: mitt eget, som är under konstruktion

5 comments:

Manduzana stickar said...

De är verkligen fina! Det här med att ta anteckningar medan man stickar är ett gissel. Varenda gång tänker man att "äh, jag kommer nog ihåg" men det gör man ju aldrig. Samma sak varenda gång.

Dödergök said...

Mycket fina! Jag är helkass på att anteckna från vante till vante eller socka till socka men det stör mig heller inte så mycket med omaka par. Jag är lite knäpp på det viset! :)

disa said...

Jätte fina! =)

Louise said...

Jättefina! De filtar jag gjort i baby cashmerino har inte nopprats sig över huvud taget, hoppas det inte är någon skillnad när det kommer till tröjor och vantar.

lotta n said...

Muddarna är jättefina! Håller med om att de ser mer arbetade ut när man stickar in en tumkil. Ser fram emot ett mönster, glöm inte bort att använda det till ditt kommande projekt :)! Du vet vad jag menar.