Monday, March 14, 2011

Katia garn

Jag har fått lite frågor om vad jag använder för garn, bla till de rosavita Aliide vantarna. Det bästa garnet jag hittat här i Madrid kommer från Katia, ett spanskt garnföretag. De har massor med olika sorters garner, de flesta är rätt dåliga tycker jag (väldigt mycket akryl).

Men det finns en sort jag blivit extra förtjust i, nämligen Katia Merino baby. Det är supermjukt, fungerar bra i tvåfärgsstickning och finns i många olika färger. En ny favorit helt enkelt! Jag köper det på Lanas Sixto, men de flesta garnaffärer i Spanien verkar ha det. Tyvärr tror jag inte det går att få tag på i Sverige, men misströsta inte ty garnutbudet i Sverige är så stort att det med största sannolikhet finns något liknande.

Quick translation: I have found a new yarn that I like, it's called Katia Merino baby and it's really common here in spain. I buy it at Lanas sixto, my closest LYS.

3 comments:

kamilla said...

Ser intressant ut, jag har svurit att Lana Grossa inte finns i Sverige sedan det att jag kom tillbaka från Wien, när jag åkte tillbaka dit i November nu så passade jag på att köpa lite :)

Kollobarnet said...

Ja visst är det tråkigt jag och Kerstin fick en chock när vi skulle köpa tulpaner. Kul att du hittade mig vi har ju träffats i kolonin! Fina saker du gör och härligt med fina Madrid! Må gott // anna

Thepas said...

Jag köpte Katia en gång när jag var i Tallinn. Jag minns inte vilket det var men det var ingen akryl i i alla fall. Jag minns att jag gillade det.