Wednesday, November 3, 2010

Fint finare finast

Min mamma och syster har ju som sagt varit här, och med sig hade de en hel massa presenter! Bl.a. min favoritlakrits och en massa böcker, och så garn! Eftersom jag inte hittat nåt lämpligt ullgarn till vantar här än bad jag mamma köpa med sig några nystan, och vilket garn hon köpte!
Det heter Semilla och kommer från BC garn. Helt fantastiskt mjukt och gosigt, och dessutom ekologiskt.
Mamma har turen att nästan bo granne med Tummelisa, en av de bästa garnaffärerna i Göteborg enligt mig, så det var där hon köpte det. Dessutom var det snälla PetraO som hjälpte henne välja färger, tack! Det är verkligen Clara-färger :)

Jag vet precis vad jag ska sticka i det här garnet, men eftersom det närmar sig jul ska jag nog inte skriva mer om det...

Quick translation: My mom gave me new yarn, and I'm totally in love with it. I'ts called Semilla and comes from BC garn. I know exactly what to knit in it, but since it's soon christmas I probably shouldn't write about it...

4 comments:

PetraO said...

:) / Petra

Madeleine said...

Det garnet ser väldigt härligt ut! :D

Fjällsnipans Alster said...

Vilka fina färger... mycket mysiga. Kan nog bli fina kreationer av det där ska du se.

/Sofia

Janette Millbom said...

Har oxå köpt ett par nystan, det är sååå fint!
/janette