Monday, September 14, 2009

Monday monday

Hemma efter en lååång måndag, först skola och sen jobb. Men det gör inte så mycket, för äntligen har vi kommit igång med de roliga grejerna i skolan! Exponering är så mycket roligare än försäljning. Försäljning är ack så viktigt, jag förstår det, men det är inte riktigt min grej. Jag gillar inte det där med merförsäljning och skapa behov som inte finns hos kunden. Däremot att ha textning, skyltning, hantverk, folieteknik och ljussättning på schemat känns fantastiskt kul!


Nu har jag förresten förstått vad Esther gör när vi lämnar henne ensam några timmar på dagarna. Hon vässar klor och tänder. Sen ser hon så söt ut när vi kommer hem, och slickar sådär gulligt på ens fingrar, kanske gnager lite sådär försiktigt. När hon har en i sitt våld, när hon är som allra sötast, då biter hon till! Jävlar vad vassa katters tänder är! Jag är nu en erfarenhet rikare.

3 comments:

Elin said...

och dom blir bara vassare med åren känns det som :) Men hu, vad söt hon är! Och vad roligt att du trivs på din utbildning, det låter spännande. Fin fåtölj också, jag älskar stockholm-tyget.

Jo said...

Hon är ju helt galet söt! :) Och det är ju precis som du skriver, de hugger när man minst anar det. Skulle det finnas en bild till ordet "ögontjänare" i ordboken, skulle den med all säkerhet föreställa en katt.... :)

The Willow Fairy said...

Gudars vilken söt liten tiger. Visst är de alldeles bedårande söta. Inte kan man vara värst arg på dem heller.