Thursday, August 6, 2009

Work In Progress

Jag slutför ju aldrig några projekt nuförtiden, så jag får väl ta och visa de stickningar och virkningar jag har på gång just nu:

Flicka från Amigurumi-boken jag köpte nyss. Måste bara köpa hudfärgat garn för att slutföra henne.

Turkos kanin i gammalt bomullsgarn som tyvärr tog slut när allt utom öronen var färdigt. Så nu testar jag med blå öron, men resultatet är inte helt tillfredsställande.

Den blå baby-koftan är mer än halv-färdig, och även om den fortfarande saknar mottagare är den en av mina trevligaste stickningar just nu.

Min rese-stickning denna sommar har varit en grå wisp. Som rese-stickning passar den utmärkt eftersom den inte väger nåt, men ärligt talat är den rätt trist att sticka på annars.

Min grå boobholder börjar anta UFO-status, jag undrar om den nånsin kommer få ärmar...

Sist men inte minst min dimmgrå sjal, ett vackert garn men en alltför trist stickning. Jag gjorde ett fel nånstans för några månader sen, och sen dess har den blivit liggande. Nån gång ska jag ta itu med den... bara inte just nu. Just det, sen håller jag ju på med mina mormorsrutor också, men med dem har det uppstått ett litet missöde. Berättar mer om det när jag fotat lite!

3 comments:

annas alster said...

Roligt att läsa om vad du har på gång!

Anna said...

Blir ju jättefin babykoftan! Måste ta och sticka en sån själv så småningom :)

Annie said...

Jättefin blogg du har! Är riktigt avis!

Jag håller också på och gör en sån där söt flicka ur boken, men jag saknar hudfärgat garn...

Kaninen håller jag också på med, men nu är mitt garn också slut och det är bara öronen kvar. Lagom irriterat!
Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, med tanke på att jag inte kan hitta samma garn nånstans...

Lycka till i framtiden med ditt pysslande! =)