Thursday, May 14, 2009

Kolla, det växer faktiskt!

Jag har aldrig tidigare i mitt liv bott så att jag kan odla något, eller jo, det har jag, men då var jag för liten för att intressera mig för det. Nu är det snart ett år sen vi flyttade in i vår lägenhet och jag blev med balkong - vilket är helt fantastiskt! Förra året var det så mycket annat att fixa med, så balkongen blev lite bortglömd, men i år har jag haft massor med tid för den.

Min tidigare erfarenhet av växter är nästan lika med noll (jag har i princip bara hoior/porslinsblommor här hemma, de är de enda som överlever), så jag är jättestolt över min balkong nu! Det växer ju faktiskt! Jag har såklart gjort en hel del misstag, t.ex har jag lärt mig att man inte ska vattna med stor vattenkanna för då dör de små sköra rötterna, och att om plastpåsen råkar ligga mot växten så smälter de ihop och det är dåligt. Så en del plantor har dött. Men jag lär mig, och jag är stolt!

Om ni undrar vad som växer så är det: tomater, smultron, pelargoner, fuschia, lavendel, gurkärt, lin, luktärt och blomsterbönor. Inomhus och därför inte på bild finns sommarslöja och brudslöja.

2 comments:

PetraO said...

Det är underbart med det där gröna som kommer upp ur jorden och väcker moderskänslor!

Familjen Klockljung said...

Hej fin blogg Hittade hit genom stickamera fast på din gamla adress.
PiaiLappland