Thursday, March 5, 2009

8 egenheter ni inte visste om mig:

Jag fick en rolig utmaning av Tant Kofta, det tackar jag för! Jag vet att den har cirkulerat i bloggvärlden ett tag, och jag har själv uppskattat att läsa den hos andra. Så, 8 konstiga saker ni inte visste om mig:

1. Jag har väldigt lätt för att leva mig in i saker och ting. Ser jag en film så är jag inne i själva filmen, och jag reagerar med hela kroppen när det händer någonting. En vän har sagt att det är som en extra specialeffekt att titta på film med mig.

2. Det är omöjligt för mig att skilja på höger och vänster. Måste tänka "hälsningshanden" varje gång. Funderar på att tatuera in höger och vänster på handlederna för att underlätta för mig själv. Hur det ska gå när jag börjar övningsköra vågar jag inte tänka på...

3. Jag har en stor förkärlek för superhjältar, science fiction och fantasy. Serietidningar, filmer eller böcker spelar ingen roll, allt är lika bra enligt mig!

4. En rätt onödig talang jag har är att skiva bröd onaturligt rakt och jämnt.

5. Jag är nästan alltid aktiv på något sätt. Kan inte sitta still i mer än fem minuter utan att börja leta efter nåt att sysselsätta händerna med. Ni förstår nog varför stickning passar mig så himla bra!

6. Som barn bodde jag med mina föräldrar i en kollektiv-by i smålands djupaste skogar. Politik har helt klart varit viktigt under hela min uppväxt, och även om jag inte längre är så aktiv så sitter mitt hjärta längre till vänster än de flesta andras.

7. Jag samlar gärna på mig saker, men som tur är så gillar jag också att rensa. Det innebär att saker ofta passerar mitt hem och sen fortsätter till mina vänner, eller tillbaka till loppisar (det är oftast från loppisar de kommer från början).

8. Jag blir lugn av att sortera och organisera. Papper, böcker, kläder, garn m.m, allt ska ha sin bestämda plats. Dammsuga är däremot vansinnigt tråkigt!


Som sagt har den här utmaningen redan gjorts av en hel del andra bloggare, och jag minns inte riktigt vilka jag har läst den hos. Så då utmanar jag er som inte har gjort den! Jag vill läsa 8 egenheter om alla bloggare jag läser. Ni som vill göra den kan väl lämna en kommentar?

1 comment:

Jo said...

Roligt att få läsa lite om dina egenheter! :) Jag är likdan när det gäller aktiv. Eller rättare sagt, om jag inte gör något, pysslar eller så, så somnar jag.