Thursday, December 18, 2008

badadam! jag ger er en.... oformlig hög!

Den här odefinierbara lilla högen är faktiskt en tröja som kommer bli skitfin. Mitt tröj-problem kommer lösas för alla evigheter framöver... eller nåt.
Det ska bli en mosstickad tröja, stickad med en tråd ull och två trådar lin. Ursprungsmodellen kommer från Strikk, men jag gör ett eget mönster som passar mig och som har raglan-ärm.

När jag skulle inhandla garn krånglade det lite, det blev fel färg på lingarnet och jag fick gå tillbaka och byta. Då visade sig personalen på Strikk från sin absolut bästa sida, jag fick superbra service! Har tidigare skrivit om att de inte alltid varit så trevliga, men det verkar som att det har ändrats. Bra tycker jag, nu känns det roligt att handla där igen.

1 comment:

Samtal från min trädgård said...

Vilken lyster på garnet! Det kommer att bli en perfekt tröje är jag säker på.