Monday, February 4, 2008

Garn garn mera garn!


Jag gick förbi Strikk idag, och naturligtvis kom jag inte tomhänt därifrån. Det blev en härva Twinni tweed i rött, som ska bli en sjal till min mamma som fyller år snart, samt en härva Malabrigo lace som ska bli en sjal till mig själv.

Förresten, är det bara jag som ibland uppfattar expediterna på Strikk som lite snorkiga? Inte alltid men ibland, och det gör att glädjen över allt fint garn förtas lite. En kompis till mig blev rätt illa behandlad där en gång, nonchalerad när han ville ha hjälp och behandlad som om han inte visste någonting.
Idag fick jag all hjälp jag behövde dock, inga problem uppstod.

4 comments:

miastick said...

Hej ClaraSofia!
Nej det är inte bara du- alls! Tycker det är jättemånga som reagerar som du. Och jag tror att det är bra att vi ger uttryck för det, för det är säkert omedvetet (hoppas jag eftersom jag tror att alla vill väl :)).
Jag har i alla fall blivit betydligt bättre bemött där på senare tid!

Anonymous said...

Sånt är tråkigt. Kommer det inga kunder går det juinget vidare för affären. Jag har aldrig varit i den affären men man möts ju ibland av epediter lite var stans som liksom gör skillnad på kunder och kunder. Så ska det inte va. Fint garn du fick tag på i allafall. Må gott

DOCKMAMMAN said...

Vilka fina färger din mamma blir nog väldigt glad/Ha en trevlig helg

Anonymous said...

Snart är det ett paket på väg......