Tuesday, July 31, 2007

Min hjärna jobbar så gärna

Jag racerstickar spetssjalen, så det går snabbt framåt. 50cm i utsträckt tillstånd! Nu är jag snart på näst sista mönsterrapporten, och insåg helt plötsligt att jag hade alldelles för många maskor kvar ( många maskor är alltså ca 200 maskor för mycket). Hm, vad kan ha gått fel?
Efter mycket kaffe och funderande insåg jag att jag gjort helt rätt, och att det är så att näst sista mönsterrapporten ska upprepas tills dess att det bara är 14m kvar. Det blir ca 25 upprepningar. Man kan tycka att det kunde stått i mönstret... men det är ju skönt att få utnyttja hjärnkapaciteten även på sommaren!

Tack för alla fina kommentarer om sjalen, det gör mig jätteglad! Det är roligt att veta att några hittar hit också, till mitt lilla krypin.

Och snälla, ha lite överseende med ordvitsen i titeln. Jag var bara tvungen...

1 comment:

Åsa said...

Du är verkligen duktig och det är klart att hjärnan jobbar även om det "bara" är stickning. Det är så roligt när unga tjejer stickar. Lycka till.